zondag, december 11, 2005

Hoe uw advertentie aandacht trekt.

Een headline boven uw advertentie is NIET bedoeld om reclame te maken voor de onderneming, het product, de dienst, de website of het evenement. Het is zelfs geen samenvatting van de advertentie. Het is bedoeld om reclame te maken voor...de advertentie zelf! Een advertentie voor de advertentie.

Vergelijk het met een sollicitatiebrief en een cv. De bedoeling is niƩt om een job te pakken te krijgen, maar een sollicitatiegesprek.

Een headline is bedoeld om de aandacht van de lezer te trekken en om hem de advertentie te doen lezen. Pas door de advertentie te lezen kan de belangstelling gewekt worden voor hetgeen u wil verkopen.Allicht heeft u al gehoord van de AIDA formule: Attention, Interest, Desire, en Action. Het eerste deel van deze eenvoudige formule verwijst naar de headline. En dat is waar de meeste advertenties falen. Als de headline niet genoeg Attention/Aandacht kan wekken, dan faalt de rest van de formule - zelfs als de advertentie voor de rest effectief is.