zaterdag, augustus 19, 2006

Een copywriter is een verkoper achter de pc.

De grootste fout die je als copywriter kan maken, is reclame beoordelen zoals leken dat doen. Zij spreken over de leukste, de meest entertainende of meest provocerende reclamespots of advertenties. Als je dat als copywriter ook doet, dan eindig je als artiest of entertainer, niet als verkoper. En je copy is een verliespost voor jouw klant.

Het doel van reclame is immers niet om te entertainen. Zelfs niet om reclameprijzen te winnen! Het uiteindelijke doel is producten en diensten verkopen.
Een slimme adverteerder maalt er niet om of mensen zijn reclame amusant vinden. Als het zo is, fijn. Maar reclame is een middel. En het doel is meer verkoop - en meer winst - voor de adverteerder.

1 Comments:

At 12:50 a.m., Blogger hoçus said...

En daar is hocus weer. Ik vind verkoper voor en copywriter wel heel erg mager. Ok, een copywriter verkoopt, maar niet als een verkoper. Hij heeft de taak het gedrag van de consument ten opzichte van het product of het merk in positieve zin, op langere termijn, te veranderen. Tot koop aanzetten is een wellicht eenmalige actie. Het gaat er om de consument aan het merk of product te binden! Loyaliteit!

hocus

 

Een reactie posten

<< Home